Pro Astro - Profesjonalny horoskop sukcesu Profesjonalny horoskop sukcesu

Dane do logowania Panel logowania

Wyszukiwarka

Strona główna / Czytelnia / Artykuły / Astrologia jako narzędzie zarządzania

Astrologia jako narzędzie zarządzania

Z przyjemnością ogłaszam, że Pro Astro uzyskało rekomendację ISBA, która m. in. skutkuje zgodą na tłumaczenie i zamieszczanie w serwisie materiałów publikowanych przez Członków Międzynarodowego Stowarzyszenia Astrologów Biznesu (ISBA). Dzisiaj zapraszam do pierwszej z wielu publikacji, które wkrótce pojawią się w Pro Astro. Autorką niniejszego artykułu jest założycielka oraz Prezes ISBA - Karen Boesen.

 

Przez tysiące lat wiedza astrologiczna służyła jako sposób zdobywania wglądu w jednostkę – jej zachowanie, postawy i wartości. Klaudiusz Ptolemeusz

W ostatnim trzydziestoleciu znacząco rozwinęła się astrologia biznesu, przynosząc korzyści ludziom związanym z biznesem. Korzystanie z wiedzy astrologicznej szybko zdobywa popularność w kręgach biznesowych, szczególnie w takich dziedzinach jak planowanie strategiczne, zarządzanie personelem, rekrutacja czy rozwój.

Kosmogram może być interpretowany zarówno od strony psychologicznej, czyli jednostkowej, jak i socjologicznej, czyli grupowej lub instytucjonalnej. Oznacza to, że można sporządzać horoskopy zarówno dla zarządu i pracowników, jak i dla samej firmy.

Jak każde inne narzędzie analityczne, astrologia może służyć do analizy struktury lub odkrywania ukrytych zasobów ludzkich firmy. Jej ogromną zaletą jest możliwość dokładnego prognozowania.

Tradycyjne narzędzia, takie jak analiza strategiczna są zazwyczaj statyczne, gdyż opierają się na doświadczeniu i badaniach wykonanych w bliższej lub dalszej przeszłości. Prognozowanie bazuje zatem na oczekiwaniach dotyczących przyszłości firmy i danej branży, dlatego też słuszność decyzji strategicznych wynikających z prognoz oraz czas ich realizacji są często w znacznym stopniu niepewne.

Astrologia z kolei pomaga określić przyszłe potrzeby oraz, równie ważny - ich czas realizacji, ponieważ horoskop odnosi się zarówno do teraźniejszości, jak i przyszłości. Analiza astrologiczna określa po kolei, jakie konkretne działania lub czynności muszą zostać podjęte, aby osiągnąć optymalne rezultaty.

Astrologia biznesu oferuje wiele możliwości, a wśród nich:
• analizę strukturalną
• planowanie strategiczne
• przedsiębiorczość
• zarządzanie personelem i rekrutację
• zarządzanie i rozwój personelu
• tworzenie grupy
• planowanie kariery

Poniżej pokrótce omówię podstawowe zagadnienia, które mogą pojawić się w planowaniu strategicznym z perspektywy astrologicznej.

W astrologii najczęściej spotykana perspektywa czasowa dla strategii firmy to 2-3 lata – rzadko jest ona dłuższa. Mimo to astrologia w biznesie oferuje zarówno długo- (2 - 3 letnie), jak i krótkoterminowe (1 - 2 miesiące lub mniej) porady strategiczne.

Czynniki determinujące

Zakres większości metod analizy jest zdeterminowany przez dostępne informacje, takie jak podjęte decyzje, kultura firmy oraz dostęp do danych.

Rozwiązania i modele proponowane przez astrologów biznesu są zatem z natury zależne od tych samych czynników. Musimy jednak wziąć pod uwagę co najmniej jeden dodatkowy czynnik. Chciałoby się go nazwać esencją każdej porady astrologicznej, gdyż stanowi jej podstawę: Horoskop założenia firmy.

Struktura tego horoskopu w dużej mierze determinuje możliwości otwarte przed daną firmą, w tym także przyszłe strategie. Prognoza nigdy nie wykaże potencjału rozwojowego, jeśli nie ma dla niego odzwierciedlenia w horoskopie założenia firmy.

Przy okazji powinna to być zachęta dla przyszłych przedsiębiorców, aby konsultowali się z astrologami biznesu przed rozpoczęciem nowego przedsięwzięcia. Starannie dobrany horoskop odzwierciedli cechy, które są niezbędne do stworzenia optymalnych możliwości dla przyszłych strategicznych kontaktów.

Dlaczego warto skonsultować się z astrologiem biznesu?

Powiedzenie „Czas to pieniądz” nie jest moim ulubionym, ale muszę przyznać, iż ma rację bytu w kontekście zaciekłej rywalizacji w świecie biznesu.

Jak wyżej wspomniałam, wyczucie czasu w procesie podejmowania decyzji to niezwykle istotny punkt porady astrologicznej. Około rok temu na mojej drodze pojawiła się doskonała ilustracja powodów, dla których nigdy nie powinno się pomijać konsultacji z astrologiem biznesu przed zaangażowaniem się w poważne projekty.

Poważna duńska firma zainteresowana współpracą międzynarodową często konsultowała się ze mną w ciągu ostatnich 10 -12 lat, w szczególności w sprawie przygotowania raportów dotyczących planowania strategicznego i następnie planów działania. Firma zdecydowała się na przerwanie współpracy w czasie trwania okresu krytycznego dla jej działania. Dyrektor zarządzający firmy, z którym do tej pory współpracowałam, postanowił wypróbowywać swoje umiejętności planowania bez pomocy astrologa biznesu.

W połowie 1997 roku firma rozpoczęła negocjacje dotyczące przejęcia poważnego konkurenta zagranicznego. Po dwóch miesiącach bezowocnych, wyczerpujących negocjacjach, wielu podróżach, zmarnowanych weekendach, walkach o władzę, itp., musieli pogodzić się z tym, że zmierzali donikąd.

To sprawiło, że dyrektor zarządzający ponownie się ze mną skonsultował, prosząc o opracowanie planu dwuletniej strategii oraz oceny ostatnich dwóch miesięcy, zarówno dla niego, jak i dla firmy.

Już pierwsze spojrzenie w horoskopy bardzo jasno pokazało, że Merkury był uszkodzony (źle postawiony) w horoskopach zarówno dyrektora, jak i firmy. Planeta ta zarządza takimi obszarami jak komunikacja, negocjacje, sprawy wynikające z umów, itp. Merkury był w dziewiątym domu, który tradycyjnie przypisywany jest wszelkiej działalności zagranicznej. Każdy w miarę uzdolniony astrolog biznesu z łatwością podpowiedziałby przedstawicielom firmy, że będą daremnie czekać na realizację tego interesu.

Oczywiście doradziłam, żeby na jakiś czas wszystko zostawić i ponowić negocjacje za pół roku, kiedy planety związane z tą sprawą, będą znów pozytywnie skonfigurowane.

Nauczeni gorzkim doświadczeniem, skorzystali z mojej porady. Zagraniczna firma została przejęta na bardzo przystępnych warunkach. Tak długa przerwa spowodowała wyczerpanie zasobów finansowych, a doskonały efekt psychologiczny (z punktu widzenia moich klientów) był taki, że półroczny okres niepewności zmotywował ich, kiedy przyszedł na to czas, rozpoczęcie ofensywy.

„Moja" firma jest teraz w swojej branży jedną z największych w Europie.

Historia bezsprzecznie pokazuje, iż aby najlepiej wykorzystać swoje potencjały, powinniśmy działać wtedy, gdy układy są, z astrologicznego punktu widzenia, po naszej stronie.

To, o czym mówię, to zaledwie niewielka próbka różnorodnych strategicznych możliwości wykorzystania horoskopu, w skład których wchodzą także:
• strategia zarządzania
• strategia informacyjna
• strategia sprzedaży
• sprawdzenie możliwości przystosowania firmy poprzez jej strukturę organizacyjną


Pamiętaj: każda zmiana to zarówno wyzwanie, jak i problem.


©1999, Karen Boesen, Wszelkie prawa zastrzeżone

Autorką artykułu jest_______________________________________

Karen Boesen Karen Boesen - Założycielka oraz Przewodnicząca ISBA ( International Society of Business Astrologers) - pierwszego i jedynego - Międzynarodowego Stowarzyszenia Astrologów Biznesu.
Zajmuje się astrologią od 1972 roku. Od połowy lat osiemdziesiątych zajmuje się astrologią zawodowo. Skończyła psychologię oraz nauki polityczne na Uniwersytecie Kopenhaskim.
Specjalizacje: planowanie strategiczne, analiza strukturalna, zarządzanie personelem i rekrutacja oraz   rozwój zasobów ludzkich.

www.businessastrologers.com, www.erhvervsastrologi.dk






Aby komentować artykuł musisz być zalogowany!

Polecam